Gimnazjum
- Aktualności
- Nasz Patron
- Samorząd
- Uczniowie
- Klasy
- Oferta edukacyjna
- Nauczyciele
- Dokumenty
- Pedagog szkolny
- Przedmioty
- Rada Rodziców
- Dzwonki
- Dni otwarte
- Kalendarz szkolny
- Plan lekcji
- Egzaminy
- Wyniki egzaminów
- Lepszy start lepsza przyszłość
- Projekt Comenius
- Comenius Chorwacja
- Erasmus+
- Stypendyści
- Olimpiady i konkursy
- Doradztwo zawodowe
- Archiwum
Nasz własny EuroWeek
30 uczniów Gimnazjum w Wawrzeńczycach, którzy biorą udział w projekcie Erasmus+ BuddERS - Młodzi przedsiębiorcy w szkole, uczestniczyło w dwudniowych warsztatach prowadzonych przez wolontariuszy z Europejskiego Forum Młodzieży (byliśmy już dwukrotnie na prowadzonych przez nich warsztatach o nazwie EuroWeek w Długopolu Dolnym). Głównym celem była integracja grupy, która już za 3 miesiące wyjedzie do Mediolanu na EXPO2015. Jednym z działań przygotowujących uczniów do tego wydarzenia były właśnie warsztaty zorganizowane 29-30 maja w CKiP w Wawrzeńczycach.
Gimnazjaliści całe dwa dni porozumiewali się między sobą wyłącznie w języku angielskim, ponieważ prowadzący, czyli Deren z Turcji, Żanis z Łotwy oraz Prim z Indii nie mówią po polsku. To także był jeden z powodów, dla którego właśnie obcokrajowcy prowadzili te warsztaty, w końcu w Mediolanie nasi uczniowie będą przez tydzień pracować i komunikować się z rówieśnikami z Francji, Rumunii, Turcji, Danii, Bułgarii, Niemiec i Włoch. Poza doskonaleniem umiejętności językowych gimnazjaliści brali udział w zajęciach, dzięki którym lepiej poznali siebie i swoich kolegów, poprzez pracę
w grupach i podział ról w zespole, uczyli się odpowiedzialności i organizacji pracy. Bardzo ważnym celem warsztatów było także sprawdzenie kreatywności, przedsiębiorczości i innowacyjności naszych gimnazjalistów, którzy nie zawiedli i swoimi pomysłami zaskakiwali prowadzących i nauczycieli.
Zadań do wykonania było mnóstwo, od autoprezentacji, poprzez tworzenie opowiadania i odegrania go w formie przedstawienia, czy tworzenie reklamy podanego produktu, aż po wymyślenie własnego, nieistniejącego produktu i zareklamowanie go. To tylko kilka przykładowych zadań, z którymi zmagali się uczniowie, wszystkie wykonywane były w grupach. Między zadaniami wolontariusze prowadzili gry integracyjne, które zapewniały każdemu dobrą zabawę. Na koniec oczywiście najważniejsze zadanie czyli mission impossible, które pokazywało kreatywność uczniów, ich zdolności organizacyjne i od razu było widać kto ma pozycję lidera w zespole.
Podczas warsztatów gimnazjaliści przygotowali zarys prezentacji o Polsce, którą będą przedstawiać swoim rówieśnikom z Europy w Mediolanie. Obejrzeli również prezentacje o Turcji, Łotwie i Indiach, dzięki którym mieli okazję poznać ich kulturę, zweryfikować swoją opinię o tych krajach i na pewno wyzbyć się stereotypów.
W sumie zajęcia obejmowały 17 godzin intensywnej pracy, jednak atmosfera i sposób prowadzenia warsztatów były tak genialne, że gdyby ktoś zapytał uczniów co robili przez całe dwa dni, pewnie powiedzieliby; bawiliśmy się
Renata Pomykalska
Powrót