Wycieczka do Krakowa

19 kwietnia 2018 r. dzieci z oddziału przedszkolnego 0a oraz 0b odbyli wycieczkę do grodu Kraka. Lekcja historii w Krakowie? Trudno wyobrazić sobie miejsce, które bardziej pobudza wyobraŸnię!. Zwiedzanie Wzgórza Wawelskiego i Starego Miasta było najprawdziwszą podróżą w czasie, pełną niezwykłych opowieści zaczerpniętych z historii Polski i Krakowa oraz najpiękniejszych krakowskich legend.
Aby nabrać siły i energii na cały dzień zaczęliśmy od drugiego śniadania, które smakowało wyśmienicie w towarzystwie ziejącej ogniem smoczej bestii, mieniącej się promieniami słonecznymi Wisły i wszędobylskich gołębi, z którymi dzieci chętnie dzieliły się kanapkami. Zwiedzanie królewskiego grodu rozpoczęliśmy od Katedry Wawelskiej oraz krypt z grobami wielkich, sławnych Polaków. Wyzwaniem było wyjście na wieżę z Dzwonem Zygmunta. Na szczęście wszyscy dali radę, a nagrodą było dotknięcie serca dzwonu, które wróżyło szczęśliwe życie. Następnie wyruszyliśmy na Stare Miasto. Spacerując uliczkami mijaliśmy białe powozy zaprzężone w piękne konie. Po wielkiej duchowej i estetycznej uczcie przyszła pora, by napełnić nasze głodne brzuszki. Nuggetsy, frytki i soczki w McDonald’s zaspokoiły wilcze apetyty wszystkich wycieczkowiczów. W okolicach Pomnika Adama Mickiewicza dzieci zrobiły upragnione zakupy pamiątkowe. Ostatnim punktem była wizyta w Kościele Mariackim i oglądanie ołtarza Wita Stwosza. Mimo, iż zmęczenie zaczęło dawać się we znaki, na koniec wyjechaliśmy windą na szóste piętro, aby z góry obejrzeć raz jeszcze te miejsca, w których byliśmy. Panorama Krakowa widziana z wysokości szóstego piętra zapierała dech w piersiach. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wróciliśmy do szkoły.