Szkoła Podstawowa
- Aktualności
- Nasz Patron
- Szkoła
- Historia
- Samorząd
- Uczniowie
- Klasy
- Rekrutacja
- Oferta edukacyjna
- Nauczyciele
- Dokumenty
- Pedagog szkolny
- Przedmioty
- Rada Rodziców
- Społeczny Komitet
- Plan lekcji
- Dni otwarte
- Kalendarz szkolny
- Dzwonki
- UKS
- Programy i Projekty
- Szkoła Promująca Zdrowie
- Projekt Comenius
- Szkoła Współpracy
- Archiwum
"Mogę więcej" - indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III
W Szkole Podstawowej im. T. Kościuszki w Wawrzeńczycach w roku szkolnym 2012/2013 realizowany jest projekt "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych pod nazwą "Mogę więcej". Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Wnioskodawcą projektu jest Gmina Igołomia - Wawrzeńczyce.
Program skierowany jest do najmłodszych uczniów i umożliwia szkołom podstawowym zorganizowanie dodatkowych zajęć dla dzieci szczególnie uzdolnionych bądź mających specyficzne trudności w nauce, a także ułatwił zakup materiałów i pomocy dydaktycznych dzięki EFS.
Celem głównym projektu jest wyrównywanie szans edukacyjno -wychowawczych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas
I-III szkół podstawowych. Indywidualizacja nauczania w klasach wczesnoszkolnych odgrywa bardzo ważną rolę. Jej istotą jest sprzyjanie rozwojowi dziecka, niwelowanie niekorzystnych różnic między uczniami, stymulowanie wszystkich zaburzonych sfer rozwoju, a także, w przypadku uczniów zdolnych, pobudzanie ich do twórczego działania i zapewnianie warunków do rozwijania umiejętności i zainteresowań. Sprostanie wyzwaniom, jakie niesie realizacja podstawy programowej wobec wszystkich uczniów, wymaga wdrożenia kompleksowego programu wspomagającego szkołę w procesie edukacji, uwzględniającego indywidualną pracę z dzieckiem w celu wspierania jego osobistego rozwoju. Praca ta wymaga dostosowania treści, metod i środków nauczania do indywidualnych zdolności, umiejętności i zainteresowań uczniów.
W ramach projektu nasza szkoła pozyskała materiały i pomoce dydaktyczne do zajęć matematycznych, logopedycznych, przyrodniczych, dla dzieci uzdolnionych językowo, do zajęć dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu o łącznej wartości 56 638,66 złotych. Są to: tablica multimedialna wraz z laptopem i rzutnikiem multimedialnym, specjalistyczne oprogramowania i gry komputerowe, globusy, mikroskopy, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak wady wymowy, dysleksja, mnóstwo gier multimedialnych i planszowych dostosowanych do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć.
Na bazie otrzymanego doposażenie oraz wykorzystując dotychczasowe zasoby dydaktyczne szkoły zorganizowano bezpłatne zajęcia dla uczniów, do których należą:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - 2 grupy;
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 22 grupy;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk
matematyczno-przyrodniczych - 2 grupy;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z języka angielskiego.
W projekcie tym łącznie bierze udział 56 dzieci. Zajęcia prowadzone są w 8 grupach. Na każdy rodzaj zajęć przewidziano nie mniej niż 32 godziny lekcyjne realizowane w roku szkolnym 2012/2013. W ramach tych zajęć dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze, językowe, matematyczne poprzez wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu. Grono uczniów zmniejszy deficyty, poszerzy swoją wiedzę i zdobędzie nowe doświadczenia. Wszystkie dzieci bardzo aktywnie i efektywnie uczestniczą w zajęciach, ucząc się i bawiąc równocześnie.
Opracowała: Jolanta Nakielska
Powrót