Wycieczka do Wieliczki

25 października uczniowie klas 3a i 3b wybrali się na wycieczkę do Wieliczki. Najpierw zwiedziliśmy Zamek Żupny. W jednej z komnat odbyły się warsztaty pt. "Na rycerskim zamku". Zajęcia dotyczyły dawnych zamków i mieszkających za jego murami rycerzy – ich codziennego życia, obowiązków, zbroi, broni oraz rycerskich turniejów. Odbyło się również pasowanie na rycerza i damę dworu. Zwiedzaliśmy komnaty zamku, dziedziniec oraz wychodziliśmy na wieżę. Potem udaliśmy się do Kopalnię Soli. Wędrując z przewodnikiem trasą turystyczną "śladami legend wielickiej kopalni" słuchaliśmy ciekawych opowieści przewodnika o tajemnicach kopalni, pracy górników oraz skąd się wzięła sól w Wieliczce. Spotkaliśmy również Skarbnika, który dawał nam do wykonania zadania, związane z dawnymi pracami górniczymi. Na koniec dwaj chłopcy szukali pierścienia świętej Kingi i znalazca wręczył go wybranej z pośród dziewczyn królowej. Każdy z nas otrzymał pamiątkowy dyplom i quiz do rozwiązania w szkole. Ugoszczono nas także słodkim poczęstunkiem. Po wyjeździe na powierzchnię mieliśmy czas na zakup "solnych" pamiątek. To była bardzo fajna wycieczka...